torsdagen den 29:e november 2012

Vitt

Om jag hade haft ett konto på Instagram (och det är nog bara en tidsfråga innan jag skaffar det) så hade jag nog under den gångna dagen drunknat i bilder av snöiga vyer.

Själv har jag jobbat, varit på Apoteket på lunchen, sovit på bussen hem, och sitter nu i Högdalens sim- och idrottshall med anledning v torsdagskvällens dubbla simskolor. Lilla H 18:30-19:15, F 19:15-20:00.

Detta snöiga, kalka elände. Detta klimat. Detta tröstlösa harvande med jackor, byxor, vantar, mössor, halsdukar och gud vet allt.

Detta med att hämta snabbt och smidigt från förskola och fritids på eftermiddagarna, det är nu ett minne blott; fram till april, ungefär.

Jag säger som så många år förut - om folk verkligen förstod vidden av all logistik kring barns vinterkläder? Då skulle de svenska födslotalen sjunka drastiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, om du har åsikter och tankar om det jag skriver! Som bloggägare förbehåller jag mig dock rätten att radera inlägg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...