tisdagen den 27:e november 2012

Blir det mer grått än så här?

Aldrig tidigare har jag upplevt november som så grå som just i år. Denna min föga revolutionerande iakttagelse bekräftades igår när jag på TV såg antal soltimmar på olika orter i Sverige under föregående vecka. Den ort som haft flest soltimmar under dessa sju dygn hade haft 16,5. Den ort med minst antal soltimmar hade haft 1,7. Det är ju rena tortyren - 1,7 soltimma!

Vi som inte hade förmånen att ladda med många soliga, varma dagar under semestern - vad ska vi leva på i vinter? Choklad, kaffe och vin?

Dagens oväntade vab av liten flicka kom inte särskilt lägligt. Jag skulle ha tillbringat förmiddagen med mitt nya team. Tidigt i kväll bär det av till Göteborg och Andra chansen i Årets Kock. Jag reser hem i morgon kväll.

Därefter är det lugnt. Väldigt lugnt. Ja, bortsett då från att det i december kommer ny logopedkollega, att jag ska ha studenter i handledning och att det är just - december.

Första advent nästa helg. För första gången på flera hår kommer vi ha pyntat, blommor och nybakat. Jag kan inte låta bi att känna en stor tillfredställelse över detta. I all enkelhet.

2 kommentarer:

  1. Kaffe och choklad är liksom standard numera... *lyssnar på det snöblandade regnet som slår mot rutorna*

    Första advent kommer så obegripligt fort i år. Och oerhört lägligt. Jag är i ett absurt behov av rött, ljus, blommor och dofter. Spenderade förmiddagen med att plockaplockaplocka och därefter ta fram lite julgrejer. Efter fem veckors lägenhetsevakuering är det så skönt att äntligen kunna boa in sig :).

    Hoppas ni får en mysig dag!

    SvaraRadera
  2. Ja, var är solen? Detta gråväder gör mig inte piggare och jag saknar de extra timmar ljus som ändå fanns under vintern i Bryssel...
    Advent nästa helg och vi byter vårt kök! Längtar!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, om du har åsikter och tankar om det jag skriver! Som bloggägare förbehåller jag mig dock rätten att radera inlägg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...