tisdagen den 15:e maj 2012

Jag är privilegierad

Syltade ostron.

I kväll har jag varit på en fantastiskt trevlig kick off på Restaurangakademien, tillsammans med de övriga fyra officiella Årets Kock-bloggarna samt representanter från Årets Kocks huvudsponsorer.

Alldeles bortsett från att Restaurangakademien är ett otroligt ställe att vara på, att jag gärna skulle vilja gå flertalet kurser där, att jag i kväll lärde mig hur man öppnar och rensar pilgrimsmusslor...ja, alldeles bortsett från detta, så är det fantastiskt smickrande att vara i en situation där man får uppmärksamhet, och är en huvudperson.

Dessutom är årets kock, Klas Lindberg, inte enbart en fantastisk kock, som drömt om att bli Årets Kock sedan han var fjorton . Han är också otroligt trevlig, ödmjuk och en riktigt skicklig talare och berättare, som fängslade oss när han återgav sina matupplevelser under sin vinnarresa till Tokyo, lika väl som sin berättelse om sin väg från en matlagningsintresserad 13-åring via Paris, Norge och Småland innan han slutligen vann Årets Kock-finalen 2012.

En riktigt trevlig kväll. Den första av många under 2012; det tror jag bestämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, om du har åsikter och tankar om det jag skriver! Som bloggägare förbehåller jag mig dock rätten att radera inlägg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...