fredagen den 23:e mars 2012

Inför helgen

Räkor, havskräftor och chablis. Dock inte som väntat.

Fredagskul - inte alls: jordfelsbrytarn gick; två gånger. Spisen, eller rättare sagt ugnen, var boven i dramat. Synd att all kvällens matlagning var planerad att ske i ugn. Inga baguetter, inga gratinerade havskräftor och ingen pizza till barnen.

Jag kanske borde känna mig lite cool över att ha slitit ut en spis på fem år, men det känns mest jobbigt. En oväntad utgift på 12.000:-. Minst.

I eftermiddag var jag på teater med våra två yngsta barn. "Gittan och gråvargarna" på Teater Peró. Helt suveränt! Rekommenderas.

Nu dricker jag Godfather, och gläds åt att A fått ett nytt, intressant jobb (bättre en av oss, än ingen alls). Helg. Vackert väder. Middag hos goda vänner.

det blir bra det här.

2 kommentarer:

  1. Ingen kul utgift men du kanske får en underbart bra spis nu! Har du induktion? För om inte så kan jag rekommendera det, har haft det i fyra olika bostäder sedan 2002 och det är helt fantastiskt!

    SvaraRadera
  2. ...och sedan förgylldes kvällen av underbart intressant samtal via chat! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, om du har åsikter och tankar om det jag skriver! Som bloggägare förbehåller jag mig dock rätten att radera inlägg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...